Experții tăi în mobilitate
11.6 C
București
luni, aprilie 28, 2025
Experții tăi în mobilitate
AcasăFlote de camioaneDigitalÎnregistrare în sistemul electronic BIREG – Ungaria

Înregistrare în sistemul electronic BIREG – Ungaria

Data publicării:

Timp de citire: 4 minute

În Ungaria s-a introdus de la 01.01.2021 obligativitatea firmelor de transport de a se înscrie într-o bază de date numită BIREG (bi-reg: înregistrarea transporturilor bilaterale).

Conform noilor modificări legislative publicate în data de 27.01.2021, trebuie să ţineţi cont de următoarele:

  1. Cine TREBUIE să se înregistreze în platforma BIREG?
  • Toate companiile de transport deţinătoare de licenţe comunitare ce ajung pe teritoriul Ungariei.
  1. Ce transporturi TREBUIE înregistrate în platforma BIREG?
  • Partea maghiară a precizat că operatorii români sunt OBLIGAȚI să se înscrie în sistem DOAR dacă efectuează operațiuni de cabotaj pe teritoriul HU sau transporturi spre țări non-UE (,,third countries”), în care Ungaria este fie țara TRANZITATA (de exemplu, un transport Germania – Turcia cu tranzit prin Ungaria) fie punct de încărcare / descărcare a unui transport extracomunitar (de exemplu, Ungaria – Rep. Moldova).
  1. Ce transporturi NU TREBUIE înregistrate în platforma BIREG?
  • Transporturi intracomunitare cu încarcare sau descărcare în Ungaria: exemplu România – Ungaria;
  • Transporturi în care Ungaria este doar ţară de tranzit: de exemplu, încărcare în Romania și descărcare în Germania, cu tranzit prin Ungaria.

 

Concluzionând, devine obligatorie înregistrarea în Bireg pentru:

  • operațiuni de transport rutier internațional în nume propriu cu vehicule cu o greutate maximă admisibilă de PESTE 3,5 tone și care fac obiectul unui permisul bilateral sau al autorizației CEMT (după caz); – de exemplu, cei care încarcă din Turcia şi descarcă în Ungaria sau invers;
  • Operațiunile de cabotaj pe teritoriul Ungariei – adică încărcare în Ungaria şi descărcare tot în Ungaria; – de exemplu încarcare Budapesta şi descărcare la Gyor.
  • transporturi ,,fără marfă” ce fac obiectul operațiunilor menționate anterior.

 

4. CUM SE FACE ÎNREGISTRAREA OPERATIUNILOR DE TRANSPORT?

  • în cazul operațiunilor de transport spre sau care tranzitează spațiul Ungariei, ÎNAINTE de intrarea pe teritoriul HU
  • în cazul operațiunilor de transport ce au ca punct de plecare Ungaria, ÎNAINTE ca marfa să fie încărcată din HU.

Tipurile de activități ce necesită a fi înregistrate (în sectiunea RECORD TRIP EVENTS) sunt următoarele:

  • Locația de intrare pe teritoriul Ungariei
  • Locația de descărcare pe teritoriul Ungariei
  • Locația de încărcare pe teritoriul Ungariei
  • Locația de părăsire teritoriului Ungariei.

(NOTĂ de la Transport Academy: La fiecare din aceste puncte trebuie introdus și kilometrajul din bordul masinii „ odometer reading”, pe masură ce ajungeți în locatiile respective)

  1. Trebuie introduse şi vehiculele?
  • Acestea se introduc doar în cazul în care desfăşuraţi un transport în baza unei autorizații CEMT sau unei autorizații bilaterale – de exemplu încarcare din Ungaria şi descărcare în Turcia sau invers
  1. Înregistrarea se face de către companie pe o platformă online, şi se aplică nu numai străinilor, ci și transportatorilor maghiari:
  • Companiile trebuie să se înregistreze pe o platformă online: https://bireg.gov.hu/bireg/#/account/register
  • Înregistrarea companiei durează câteva minute, iar validarea contului creat, se face printr-un email.
  • Sunt solicitate datele de vehicul şi datele de călătorie.
  • După înregistrarea companiei, se vor adauga datele fiecărei operaţiuni de transport doar dacă aceasta intră la categoria menţionată la punctul 2 (vezi mai sus).

 

  1. De când INTRǍ ȊN VIGOARE noile prevederi?

Începând cu data de 04.02.2021.

Amenda pentru nerespectarea prevederilor legale poate ajunge la 800.000 HUF – app 2500 euro.

 

Mai multe detalii se pot accesa aici:

Site-ul oficial BIREG: https://bireg.hu/

Comunicat oficial (MKFE):

Dacă ai întrebări, nu ezita să ne scrii. O întreagă echipă de suport îți stă la dispoziție

#echipaSmartDKV

Simplu. Sigur. Smart. 

Contactează Smart Info

Abonează-te la newsletter

Complexitatea devine simplitate cu Smartinfo. Abonează-te și primești săptămânal informații relevante din mobilitate pentru afacerea ta.

Ultimele articole

ARTICOLE SIMILARE

Aplicația DKV Mobility – acum compatibilă cu Apple CarPlay și Android Auto

Navigație mai simplă, fără telefon Aplicația DKV Mobility poate fi...

Rută nouă în zona Rotterdam: tunelul Blankenburg (A24)

Din decembrie 2024, ai la dispoziție o rută nouă...

Noutăți din transport 2025

Anul 2025 a adus o serie de modificări la...

Care sunt responsabilitățile unui administrator de flotă?

În cadrul unei companii de transport, administratorul de flotă...

Slovacia majorează TVA-ul din 2025

Începând cu 1 ianuarie 2025, cota de TVA din...

You cannot copy content of this page