Experții tăi în mobilitate
7.7 C
București
marți, mai 13, 2025
Experții tăi în mobilitate
AcasăUncategorizedCum să evitați suprataxările pe autostrăzile din Italia

Cum să evitați suprataxările pe autostrăzile din Italia

Data publicării:

Timp de citire: 4 minute

Erorile cele mai des intalnite sunt cele tip Biglietto Smarrito si Entrata Non Rilevata. Acestea sunt tranzacții identificate în sistemul informatic ca fiind nonconforme, având valoarea calculată de la punctul de ieșire pana la cel mai îndepărtat posibil punct de intrare in raport cu punctul de ieșire.
Astfel, este facturata cea mai lunga ruta posibila pentru ca la trecerea camionului pe la poarta de intrare aparatul nu este scanat sau se pierde informatia referitoare la intrare din diverse motive (aparat defect, aparat instalat incorect, interferente de comunicare între aparat și echipamentul din dotarea porții de tranzit).


Ce puteți face pentru a evita aceste suprataxări?

  1. Instalare corecta a aparatului DKV Box Europe
  • aparatul trebuie instalat în pozitia centrala a parbrizului conform instructiunilor de instalare;
  • aparatul nu trebuie instalat în interiorul cadrului termic al parbrizului (unde este cazul);
  • aparatul trebuie instalat la o distanta de aprox. 10-20 cm de zona metalizată (unde este cazul);
  • aparatul nu trebuie instalat în spatele unui stergator de parbriz în modul de repaus
    Important! Este obligatorie pastrarea unei distanțe minime de 25 cm intre DKV Box Europe si orice alte dispozitive electronice de transmitere a datelor pentru a se nu interfera cu transmisia de date catre portal.
  1. Folosirea corecta a aparatului DKV Box Europe
  • aparatul trebuie sa fie functional (led verde) ;
  • nu atingeti / repozitionati aparatul in timpul trecerii prin poarta de tranzit;
  • incadrati-va pe culoar de acces cu sigla de mai jos.
  1. Respectați regulile de tranzit:
  • incetiniti la apropierea de poarta de acces si, in special, respectati restrictia de viteza: maxim 30 km/h
  • respectati o distanta recomandata minima de 4 metri fata de camionul din fata;
  • nu intrati pe o poarta neoperaționala, inclusiv în situatia cand a ramas deschisa in urma unui tranzit precedent. Atat timp cat aparatul nu este citit la intrare, veti fi suprataxat la iesire.
  1. Solicitati ajutor la operator sau la linia de Customer Service aflata in dotarea portii de tranzit
    Ca solutie, în unele cazuri, operatorul poate initia procedura de emitere a Mancato Pagamento (document ce amana plata si trebuie transmis in maxim 48 ore catre operatorul DKV). In caz contrar, plata se va face prin mijloace alternative: card bancar sau cash.
    Important!
    ➢ In cazul in care este ridicat tichet la intrarea pe autostrada, acesta trebuie prezentat operatorului la poarta de iesire;
    ➢ In cazul în care nu exista operator la poarta de ieșire solicitati ajutor prin linia telefonica de Customer Service;
    ➢ Solicitati soferilor sa transmita o imagine cu tichetul ridicat pentru eventuale contestari ulterioare a suprataxei.
  2. Evitați manevra de U-Turn – întoarcere interzisă.
    Veți fi taxat cu echivalentul unei suprataxe de aprox. 200 euro pentru manevra care presupune intrarea și ieșirea pe la aceeași poartă de tranzit.

Important! Respectati mesajele și atenționările autorităților de pe panourile de informare dispuse de-a lungul autostrăzilor legate de : porți/bretele de evacuare/spații de servicii blocate temporar sau inchise, conditii de trafic dificile (meteo, greve, etc), ambuteiaje sau sensuri de mers blocate ca urmare a unor accidente.

Pentru a se evita dubla taxare vă rugăm să izolați conform instrucțiunilor producătorului aparatul de care nu mai aveți nevoie ca urmare a defectării sau utilizării unei alte alternative de plată.

Contactează Smart Info

Abonează-te la newsletter

Complexitatea devine simplitate cu Smartinfo. Abonează-te și primești săptămânal informații relevante din mobilitate pentru afacerea ta.

Ultimele articole

ARTICOLE SIMILARE

Noi tarife pentru vinieta din Bulgaria

De la 1 mai 2025 se modifică tarifele vinietei...

You cannot copy content of this page